Tagget: 

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #5264
    Peter Jørgensen
    Keymaster

    Vi har fra Patrick modtaget følgende tekst, som vi har ladet Google oversætte på bedste vis.

    Kære Fellow LGB entusiaster:
    Mit navn er Patrick Huckels, en lang tid TR6 aficionado, der har ejet, repareret og restaureret nogle af disse fantastiske biler i løbet af det sidste årti. Jeg er medlem af Rocky Mountain Triumph Club her i Denver, Colorado. Jeg nyder også at lære alt om bilen og Standard-Triumph-firmaet. Min moniker på nogle Triumph forum og blog sites er Bespokeroadsters.
    Mens jeg undersøgte, hvornår TR6 blev introduceret til offentligheden, kom jeg over nogle interessante historiske datoer:
    • Den 4. juli 1968 (meget amerikansk dato) blev de to første 6’er, CC25001 & 2, håndbygget i Coventry af både Karmann og Triumph håndværkere og ingeniører sammen med den første PI 6 CP25001. “Fed” -bilerne blev senere solgt til Bob Tullius’s Gruppe 44. Mike Stuntz, en butikshjælp købte CC25002 fra gruppe 44 og senere blev den stjålet på en togstation i Larchmont, NY i juni 1983. Hvad der end måtte ske med CC25001, er der nogen at gætte på øjeblikket. Mike huskede CC25001, der stadig arbejder som en delkørsel bil, da han var med Gruppe 44.
    • Den 9. august 1968 blev disse første TR6’er sendt til USA for deres debut for kun kræsne øjne, hovedsagelig pressen.
    • 10. januar 1969 var den uofficielle afsløring af 6 til pressen i Storbritannien, Canley fabrikken for at være præcis. 4 dage senere den 14. januar 69 blev bilen introduceret til offentligheden. Denne 6 var sandsynligvis CP25001.
    • En dag senere, den 15. januar, debuterer TR6’erne i Bruxelles for sin officielle EU-lancering. Denne særlige hvide bil var sandsynligvis en komplet nedtælling, også kendt som en CDK, da kits blev sendt til Bruxelles på forhånd.
    • Det officielle USA / Nordamerika-afsløringen var i marts 1969 på Chicago Auto Show, og det kunne godt have været Damson CC25001 afbildet på forsiden af ​​Car & Driver’s 1969-udgave.
    • Den sidste TR6 blev bygget den 14. juli 1976 og solgt til Bob Tullius fra Gruppe 44, som senere overgav den til sin søn Russell.

    I august hostede jeg en fest til ære for 50-årsdagen for TR6. Billeder kan ses ved hjælp af følgende link til vores klubs nyhedsbrev.
    https://static1.squarespace.com/static/51ba10b2e4b0ac040c26edc2/t/5b90073870a6ade1b3d08902/1536165693307/2018-09+Newsletter+final.pdf
    Uanset hvilken dato du valgte at fejre 50 års jubilæum af denne fantastiske bil, er det værd at fejre.

    Og for at fejre 50 års jubilæum har jeg haft en lapel / hat pin bestilt for at ære begivenhederne. Stiften annonceres på eBay for $ 6 plus fragt. Jeg vil gerne tilbyde stifterne til dine klubbmedlemmer til en reduceret pris på $ 5 pr. Kopi på ordrer på 10 eller derover. Forsendelsen afhænger af ordremængden og fragtstedet. Jeg foretrækker at bruge PayPal som betalingsmedium. Her er et link til min eBay-annonce.
    https://www.ebay.com/itm/142919152386
    Jeg har også vedhæftet et billede af stiften langs en øre for at angive stiftets størrelse.
    Jeg ville være beæret over at se dem slidt på TR6-dagen i Osnabruck, Tyskland, Karmann’s hovedkvarter i juni 2019.

    Skål til alle, der elsker deres LBC’er,
    Patrick

    PS: Jeg vedlægger et TR6 quiz, som jeg tilbød vores klubmedlemmer.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.