Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4650
    Peter Jørgensen
    Keymaster

    Vi har i TR-Club.dk netop modtaget nedenstående tekst fra Motor historisk Samråd, og læser man det, så er der ingen TR biler, eller andre, på vejene efter år 2030, men så galt går det forhåbentlig ikke.
    Mange TR hilsner
    Peter Jørgensen
    formand

    Hvordan ser fremtiden mon ud?
    Hvor længe mon vi egentlig får lov til at køre rundt i vore gamle køretøjer? Måske slet ikke så længe, som vi går og tror! For under overskriften: ”Nu er Tyskland klar til at forbyde benzin- og dieselbiler”, kan man i disse dage læse i Ekstrabladet, at et tysk politisk flertal vil presse EU til at indføre et forbud mod diesel- og benzinmotorer:

    Et forslag om at forbyde forbrændingsmotorer i Tyskland har tidligere været luftet, og nu støttes det af et flertal i den tyske ‘Bundesrat’. Det skriver det tyske nyhedsmagasin Der Spiegel.
    De tyske politikere skal nu lægge pres på politikerne i EU for at få gennemført lovgivning, der kan gøre det ulovligt at indregistrere biler med forbrændingsmotorer efter 2030.

    – Hvis aftalen i Paris om at reducere miljøskadelige emissioner skal tages seriøst, så skal det ikke være tilladt at lade nye forbrændingsmotorer køre på vejene efter 2030, siger partiet Die Grünen ifølge Der Spiegel.

    Forhåbentlig går det ikke så galt, men bliver biler med forbrændingsmotorer helt forbudt, bliver der nok heller ikke mulighed for en dispensation for historiske køretøjer, som Motorhistorisk Samråd ellers søger at få indarbejdet i ny lovgivning. Tænk lige tanken, at det kan være slut med vore gamle køretøjer om mindre end 15 år!

    #4651
    Anonym
    Inaktiv

    Nu skal det vel forståes på den måde at der ikke kan indregistreres nye benzin/diesel biler efter 2030, hvis forslaget besluttes og gøres til europæisk lov.
    Det lyder lidt vidtløftigt, men der er ingen tvivl om at det er en følge af VW snydesoftware sag. Der skal til at ske ting og sager hvis alt godstransport skal ske med tog eller elektriske lastbiler. Det sidste mangler vi at se realiseret.
    For håbentlig blødes forslaget op så vi ikke skal se TR bilerne som passive museums genstande.

    Mvh. Peter Bejerholm

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.