Kom til Italien med din TR i juli 2018

Forside Fora TR-forum Arrangementer Kom til Italien med din TR i juli 2018

Dette emne indeholder 0 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Peter Jørgensen 3 måneder, 2 uger siden.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Peter Jørgensen
    Keymaster

Hej TR-Club.dk.
    Vedhæftet er et turforslag til Italien i 2018.
    Jeg har bla. Haft adskillige TR-Club- og DTAK medlemmer med siden 2005 hvor jeg startede, så I har sikkert nogle i Klubben der kan sige god for kvaliteten og indholdet.
    Turen er en tur af en entusiast til entusiaster og der er ikke indregnet nogen form for fortjeneste til arrangøren i prisen. Alle betaler det samme.
    På turen er allerede tilmeldt 11 par, alle tidligere gengangere.
    Da Biltoget skal bookes først i OKT måned forsøger jeg hermed, at få de sidste 11 pladser besat.
    Hvis du synes forslaget kan have interesse for Klubbens medlemmer er du velkommen til at sætte det på hjemmesiden og i klubbladet.
    Med Venlig hilsen
    Jesper Johansen
    Medlem af MG Car Club Danish Centre
    Lyshøjvej 2, Forlev
    4241 Vemmelev
    29 45 43 66

Til Italien med Klassikeren 2018
    Denne gang går turen fra Hamburg til München med Biltog ONS 18/7. Når vi lander i München, kan vi vælge den ”lige” vej, over Passo Stelvio (2758m), eller den ”lette” og lidt kortere gennem CH og Müstair for at nå til Hotel Sassella i Grosio.

Dagen efter begiver vi os igen på landevejen mod Hotel Hambros, Lucca for at gense Guido, vores kontaktmand på stedet. Her opholder vi os i 4 dage, så vi har rigelig med tid til, at gennemtrave middelalderbyen Lucca, gå til koncert eller tage ture ud til Pisa, La Specia eller andre af de små romantiske byer i regionen.

Efter Lucca går turen ned til Umbrien, nærmere betegnet Assisi hvor vi skal bo på Hotel Da Angelo, hvor vi tidligere har været.
    Brødrene er Bil-nørder lige som os, så mon ikke De har ”noget i ærmet” til os? Vi har tidligere fået sær-tilladelse til at fremvise vores klassikere på torvet ”inden for murene” i Assisi hvor kørsel normalt er forbudt.
    Assisi er kendt for bysbarnet ”Frans af Assisi” og er et katolsk midtpunkt med tilhørende kirker og pladser.
    For at være sikker på, at vi kan få set det hele og måske smutte en tur til Siena eller Perugia opholder vi os her i 4 dage.

Efter Assisi går turen igen nordpå, op mod Largo di Garda og Verona.Vi skal bo på Hotel Centro Paolo VI i Brescia i 4 dage. Garda området byder på mange oplevelser.
    Hvis nogen er ”hardcore” opera fan er Arena di Verona ”stedet”. En forestilling varer ca. 4 timer men er alle pengene værd. Jeg har været der 3 gange tidligere og skal opleve det igen i 2018.
    ”Benzinhovederne” er der også tænkt på, i det Mille Miglia Museo Brescia ligger inden for rækkevidde og byen Brescia er lige beregnet til at indtage frokosten i. Men det opdager vi, når vi bor i den.

Herefter går turen igen mod München, hvor bilerne indlades på biltoget og vi i vores liggekupeer og ”kommer sovende” op gennem Europa til Hamburg hvor vi lander FRE 3/8.
    Alt i alt en tur på 16 dage med morgen- og aftenforplejning inkluderet.
    Prisen forventes at blive ca. 25-26.500kr for 1 bil og 2 personer. Den endelige pris kan variere en smule, fordi den er afhængig af biltogets tilbud.

Jeg har ikke beregnet nogen ”fortjeneste”, så den endelige pris er kostprisen som vi alle skal betale.

Betalingen for turen sker i 3 rater: 1. rate på 6000kr indbetales ved tilmeldingen, 2. rate på 10.000kr den 01 DEC 2017 og 3. rate 15 MAJ 2018. Al indbetaling sker ved overførsel til bank, så vi altid ved hvor pengene er.
    Der kan ske ændringer, idet 2018 køreplanen for autotoget først frigives i OKT måned 17.

Deltagerantallet er maks. 22 biler og 44 personer og tilmelding foregår efter først til mølle princippet.
    De tidligere ture plejer at blive udsolgt ret hurtigt så hvis I vil med skal tilmelding ske til:

Jesper Johansen på jkj@outlook.dk
    Lyshøjvej 2, Forlev
    4241 Vemmelev
    29 45 43 66 (kaffen er altid klar på 5min.)

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

fb10

Untitled-12

Aktivitets kalender
december 2017
De næste 5 events: