Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4654

    Hej Alle!
    Som alle TR2-3 og tidlig TR4 ejere ved er styretøjet og bremserne ikke verdens bedste så konklusionen er hvad kan man så gøre ved det først og fremmest sørge for at udskifte tromlebremserne med skivebremser – dette kan gøres rimelig billigt
    1.skal det være orginalt eller skal det være effektivt?
    2.jeg gennemgår den effektive del – der kræves et sæt nye calibre fra en TR6 adaptorer til montering på uprighten fra en sen TR4 eller 4a/5/6 desuden et sæt bremseslanger, 2 støvplader et par nav og to bremseskiver. Det tager en lang weekend af lave den om til skiver men er al tiden værd.
    3. Hvorfor ikke det org. kit som blev brugt på TR3/3A og tidlig 4 – meget enkelt det er rasende dyrt og bare klodserne er ca 5 gange så dyrt og resten som nævnt ovenfor men i den tidstypiske orginale for er næsten umulig at skaffe.

    Styretøjet kan man lave bedre uden de store omkostninger nemlig ved at bruge delene fra en sen TR4
    det gør at du pludselig får en selvopretning som en (næsten) moderne bil.
    nu har Triumph jo aldrig haft travlt med at lave nye dele så længe der er masser af gamle dele på hylderne så…… forskellen på en tidlig TR4 og en sen TR4 er følgende:
    1.øverst bærearme hvor der er en kort bagest og en lang forrest (brugt på alle senere biler frem til 76. dertil bærekuglen som ligeledes bruges på alle senere modeller frem til 76, de nederste trunnions (også kaldet messinghuse) som giver en castor på 3 grader hvilket giver en meget hurtig og effektiv opretning til ligeudkørsel desuden bliver komforten bedre da der ikke skal korrigeres hele tiden.
    2. de fleste af disse ting kan findes brugt enten hos divers TR forhandlere eller på E-bay
    Til sidst – hvorfor skriver jeg nu dette fordi det er et tilbagevendende spørgsmål hele tiden da vi alle sammen er normalt kørende i moderne biler som jo har disse ting – og det skal jo helst være en sikker og behagelig kørsel i vores TR biler.
    Med venlig hilsen
    Hans-Jørgen Bach-nielsen

    PS hvis du har nogen spørgsmål eller vil have nogle råd er du velkommen til at kontakte mig – helst på mail da det er lidt vanskeligt at tale i telefon nogle gange.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.